23 januari 2017

Review I heart make-up Golden bar & Chocolate love palette || Elinnee94

De oogschaduwpalettes van I heart makeup, gebaseerd op de Too Faced Chocolatebar palettes zijn super leuk om te zien. Inmiddels zijn er al een aantal van verschenen en rond de feestdagen zag ik weer twee nieuwe palettes liggen. Het 'Golden bar' palette en het 'Chocolate love' palette. 
Beide heb ik destijds aangeschaft en vandaag geef ik mijn mening in deze review. 

Ben jij benieuwd wat ik hiervan vind?
Lees dan verder...



Het 'Golden bar' palette is niet het eerste palette dat ik van I heart makeup kocht. Al eerder kocht ik het 'pink fizz' palette. Toen ik het 'Golden bar' palette zag deed het me aan de gouden wikkel van Charlie and the chocolate factory (Sjakie en de chocoladefabriek) denken. 
Dit maakte me erg nieuwsgierig naar het palette en voor een prijsje van €8,- tot €10,- kon ik hem niet weerstaan. 
Zo ziet het palette er op zich zelf uit. Wat ik op de een of andere manier wel vreemd vind is het "gesmolten" deel. Ik snap niet goed wat het bruine gedeelte dan moet voorstellen. Verder is het idee heel kenmerkend en wat dat betreft ook echt een eye catcher.
Dit zijn de prachtige kleuren die het palette bevat
Helaas kwam ik bij het maken van de productfoto's, tot de conclusie dat het palette al getest was.Het kwastje zat onder de poeder en kleur 'chocolatier' (rechts onder) is behoorlijk vuil geworden.
 De 1e rij. Van links naar rechts zie je de kleuren: 
'collection', 'ribbon', 'edible', 'tablet', 'wraped'
Veel lichte shimmer kleurtjes, waarop 'wraped' een duidelijke uitzondering is.
De 2e rij bevat vooral veel goud/koper tinten, van links naar rechts:
'wrapper', 'foil', 'golden', 'bar', 'box', 'block'
De overgang in deze rij vind ik al beter dan in de eerste.  
Rij 3 bevat vooral roze en cranberry tinten. Van links naar rechts:
'gift', 'limited', 'cacao', 'beans', 'chocolatier'.
Dit soort kleuren doen het altijd goed bij mij.

Voor de look die ik jullie laat zien heb ik een oogschaduwbasis van Essence gebruikt.
Ik bracht 'beans' aan in de arcadeboog en 'limited' op het bewegend ooglid.
Met een fluffy kwast ging ik met de kleur 'block' over 'beans'
'Foil' en 'golden' heb ik gemengd aangebracht op de onderste wimper-rand.
Omdat ik niet kon kiezen welke highlighter ik zou gebruiken heb ik 'collection' en 'chocolatier' gemengd

Overige producten die ik in deze look draag:


Omdat het 'golden bar' palette me zo goed beviel, besloot ik na een paar weken toch ook maar het 'chocolate love' palette te kopen.
Een fel, Barbieroze chocoladereep met hetzelfde "gesmolten" effect zoals bij iedere andere reep. 
Alles is hier roze, maar wel anders dan het 'pink fizz' palette wat dan toch weer een wat zachtere kleur roze is.
 Het palette op zichzelf. Veel rozetinten, maar ook nude kleuren en zelfs goud en zilver.
De eerste rij van links naar rechts:
'love', 'treat', 'chip', 'whipped', 'heart'
Vooral veel lichte roze kleuren.


 De 2e rij van links naar rechts:
'filling', 'sweet', 'pink', 'candy', 'melts', 'smooth'
 De derde rij bevat de wat meer bruin/paars tinten:
'premium', 'ganache', 'choc', 'perfect', 'flavour'
 Dit is de look die ik heb gemaakt met het 'Chocolate love' palette.
Ik bracht 'Chip' aan in de arcadeboog. Deze heb ik geblend met 'melts'.
Op het bewegend ooglid bracht ik 'heart' aan en als highlighter heb ik 'sweet' gebruikt.

De overige producten die ik heb gebruikt zijn:
  • Maybelline - anti age rewind concealer
  • P2 - Glam de luxe mascara
  • M.A.C -  Brave lipstick
  • Lookx wenkbrauwpotlood
  • Oogschaduwbasis Essence
Beide palettes zijn erg leuk om verschillende looks mee te maken. Het is echt een soort collecters item om de palettes van I heart makeup te bemachtigen.
Het 'Chocolate love' palette is nog via de Kruidvat site te vinden, maar het 'Golden bar' palette zie ik er niet meer tussen staan.
Soms hebben Kruidvat en Trekpleister een aantal palettes in de winkel, maar je kunt ze het hele jaar door vinden op de site van Kruidvat en op Boozyshop. Dan betaal je er ongeveer €10,- per stuk voor en in de winkel heb ik ze toen voor ongeveer €8,- per stuk gekocht. 
Een klein verschilletje, maar een groot verschil met de Too Faced chocolate bar palettes die je bij Sephora kunt vinden.

Het 'Golden bar' palete vind ik heel tof voor feestelijke looks, maar de pigmentatie van het 'Chocolate love' palette valt me iets tegen. Ik denk dat ik het 'Chocolate love' palette daarom niet zo snel op zichzelf zou gebruiken. 

Wat vinden jullie van de palettes van I heart makeup ?
Laat het achter bij de reacties.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten