23 mei 2017

Etos lip scrub bubblegum review || Elinnee94

Ik denk dat vele van jullie de term 'lip scrub' wel kennen van Lush. Ik zelf heb deze ook al verschillende keren geprobeerd, in verschillende smaken. Lush is nou niet echt bepaald goedkoop en toen ik zag dat ze bij Etos nu ook een lip scrub hebben, besloot ik deze te kopen en er een review over te schrijven. 

Lees verder...


Winter, Zomer, eigenlijk zijn mijn lippen altijd erg droog. Voor mij is het dan ook belangrijk om met regelmaat mijn lippen te scrubben, want het gebeurd best vaak dat de vellen er aan hangen (sorry dat klinkt misschien een beetje vies).

De laatste tijd kom ik met regelmaat bij Etos, eigenlijk sinds de Etos-look. Toen ik voor de zoveelste keer voor het schap stond, zag ik dat Etos ook hun eigen lip scrub heeft. 
Een in een schattige roze kleur en een beetje babyblauw. De roze kocht ik, dit is namelijk met de geur bubblegum. De blauwe is met de geur van mint en daar ben ik niet altijd een liefhebber van. 
Ik vind de verpakking er heel leuk uit zien. Zo'n potje van Lush ziet er natuurlijk super cute uit, maar is niet heel praktisch zo steeds met je vinger er in. Een tube zoals Etos hier heeft gedaan werkt een stuk hygiënischer en je kunt goed zien hoeveel er nog in zit, om welk product het gaat, van welk merk het is en hoe de substantie van het product is. 
Op de achterkant vind je informatie over hoe je het product moet gebruiken en de inhoud (10ml). Ook zit er een sticker met barcode op en aan de achterzijde van de sticker vind je de ingrediënten. Erg jammer dat Etos dit zo gedaan heeft, want het is dus de plakkende kant van het stickertje en de letters zijn erg klein. 
Toch heb ik het geprobeerd voor jullie te ontcijferen.
De ingrediënten:  
pentaerythrityl tetraisostearate, cellulose, polybutene, octyldodecanol, bis-diglyceryl polyacyladipate-2, squalane, butyrospermum parkii butter (shea boter), cera alba (bijenwas), silica dimethyl silylate, hydrogenated vegetable oil, ozokerite, phenoxyethanol, vp/hexadecene copolymer, mentha piperita oil (pepermunt olie), parfum, tocopherol (vitamine E), glycerine soja oil, limonene (limoneen).

Dit is hoe de lip scrub er uit ziet. Een mooi roze kleurtje met wat scrubkorrels. Ziet er goed uit als ik het zo mag zeggen. 
Dit zijn mijn lippen voor het scrubben. Het valt opzich nog mee, maar je ziet wel wat velletjes.
Dit is hoe de lipscrub er op de lippen uit ziet. Ik breng een beetje scrub aan op mijn onderlip en verdeel/masseer het met mijn boven lip.
De geur van bubblegum ruik je erg goed. Ik zelf houd er van, een beetje jeugdsentiment.
How charming.... Zoals je aan mijn gezicht kunt zien wil ik deze scrub liever niet in mijn mond krijgen. De scrubdeeltjes zijn prima, maar het is zeker geen suiker of zout. Er zit een heel gek smaakje aan, waardoor ik het idee heb dat ik steentjes zit te eten ofzo. Gelukkig geeft Etos zelf aan dat je dit 'zachtjes' moet verwijderen met bijvoorbeeld een zakdoekje. Ik gebruikte (bij gebrek aan....) hiervoor een watje. 
Dit zijn mijn lippen dan na een kleine scrub beurt. De kleur ziet er al een stuk mooier uit en ook heb ik het idee dat mijn velletjes wat minder zijn.
Deze lip scrub is even wennen, zeker als je de (eetbare) variant van Lush bent gewent. Dat zit hem natuurlijk ook in de prijs, want voor deze lip scrub betaal je €4,-. Zeker de moeite waard als je het mij vraagt. 
Als deze op (of bijna op) is, zal ik waarschijnlijk de blauwe (mint) variant kopen.
Ik ben er namelijk toch wel erg nieuwsgierig naar geworden. Niet omdat ik deze bubblegum variant niet lekker vind ruiken, maar meer om te testen of de bijsmaak ook bij de munt variant aanwezig is.
Je poetst het wel af, maar je gaat toch snel met je tong over je lippen. 
Dat is eigenlijk ook het enige nadeel wat ik op dit moment over de Etos lip scrub heb. Ik heb hem nu al enige tijd in gebruik en probeer 'm om de dag, om de 2 dagen eens te gebruiken.

Heb jij al eens een lip scrub geprobeerd? Zo ja, wat zijn jou ervaringen.

Liefs, 
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten