22 mei 2017

Lekker lees weer #9 De bewaarder van gevonden voorwerpen || Elinnee94

Het is alweer even geleden dat ik mijn laatste 'Lekker lees weer' artikel schreef.
Ik heb een hele periode niet de rust kunnen vinden om in een boek te duiken en als ik eenmaal was begonnen zat ik er toch niet lekker in. De laatste tijd heb ik het echter weer helemaal te pakken en onlangs heb ik weer een nieuw aantal boeken aangeschaft. Een daarvan is "De bewaarder van gevonden voorwerpen" geschreven door "Ruth Hogan".
Vandaag geef ik jullie mijn mening in een soort boek-review aan jullie. 

Lees verder...

Dit boek is een 'nieuw' boek. Het is uitgegeven in 2017 en toen ik het bij de boekhandel zag liggen trok de voorkant mij direct aan. De sticker 'Roman in de traditie van Chocolat' zei mij niets. Ik lees vooral thriller/detective boeken zoals jullie die wel eens voorbij hebben zien komen van Suzanne Vermeer en Simone van der Vlucht. Soms maak ik ook wel eens uitzonderingen door bijvoorbeeld een boek als Het Rosie Project.
Vandaag dus 'De bewaarder van gevonden voorwerpen'.
Op de achterkant vind je de omschrijving, uitgeverij, IBAN en streepjescode.
Ik kocht het boek bij Bruna voor €17,99. Voor deze prijs vind ik hem eigenlijk overal als ik op internet zoek. Het E-Book is €12,99, maar ik vind het veel fijner om een boek in handen te hebben.


De voor en nadelen van dit boek:
+  De schrijfster kan mooi gedetailleerd schrijven, zodat je je een eigen voorstelling kunt maken van de omgeving.
+ Uniek, het verhaal is uniek geschreven. Doordacht, soms iets te ver.
+ Wil blijven lezen. Zeker toen ik over de helft was, had ik steeds meer moeite met het boek wegleggen. 
+ Spanning, hoewel het eigenlijk geen spannend boek is gebeuren er wel dingen die voor een bepaald soort spanning zorgen. De spanning dat je het boek wil blijven lezen. 
+ Beperkingen omschrijven: In dit boek komt een meisje met het syndroom van Down voor (Sunshine), dit heeft de schrijfster heel leuk omschreven doordat het personage zelf er het 'Danssyndroom' van maakt.
- Switchende personages. Er word veel geswitched in het personage. Zeker in het begin is dit erg lastig.
- Iets te zweverig. Soms vind ik dingen iets te zweverig, iets te veel 'geesten in het huis'.

Zoals je kunt zien veel voors, minder tegens. 
Ik vond het een heel interessant boek. 
Wil je even snel iets lezen? Dan is dit boek niets voor jou. Wil je echt ontspannen en tijd nemen om een boek te lezen, dan raad ik het je zeker wel aan. Zelf verplichtte ik me om er minimaal een hoofdstuk per keer van te lezen. Al snel werden dit er twee, drie... Ik kon het boek gewoon niet wegleggen.

Welke 3 boeken zou jij aanraden? 

Liefs, 
Eline ♥ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten