6 juni 2017

ProvoCATRICE limited edition poeder, blush & oogschaduwpalette review || Elinnee94

Een tijdje terug schreef ik een eerste indruk over de ProvoCatrice limited edition.
Toen ik vorige week zaterdag in Roermond deze collectie zag liggen, kocht ik meteen een aantal producten. 

Vandaag de review over deze producten uit de Provo limited edition van Catrice.
Lees verder...


Uit de Provo Catrice lijn besloot ik de poeder, het oogschaduw palette en de twee blushes mee te nemen om ze voor jullie te reviewen. 
Helaas zat er op de onderkant een beveiligingssticker en deze zat over het gehele product vastgeplakt met plakband. Deze resten heb ik helaas niet goed weg kunnen krijgen. Frustraties van een (beauty) blogger.
Het losse poeder komt in een vierkant doosje met bolle zijkanten. De deksel heeft een rode, suede ogende kleur. Dit ziet er naar mijn mening er mooi uit en dat vind ik ook zo leuk aan deze collectie.
 Het potje zelf is van hard plastic gemaakt en oogt als glas. Wederom ziet dit er luxe en chique uit. Op de onderkant vind je nog wat productinformatie.
 En dit is 'm dan. Als je kijkt naar de opening van dit poeder, vergeleken met het Etos poeder, zie je dat dit poeder een stuk makkelijker te doseren is. Het opstaand randje is bij dit poeder iets hoger en het doseer gedeelte daarom ook wat dieper. Ook omdat het in een vierkant bakje zit, heb je niet zo snel last van poeder dat overal zit, omdat het dekseltje goed sluit en er nog ruimte aan de zijkanten zit.
De swatch is gelukkig niet te duidelijk zichtbaar. Geen witte waas (yes!), wel een lichte shimmer die de camera niet zo goed oppakt. Deze shimmer is haast te vergelijken met satijn. Zo voelt het poeder ook. Van de geur die dit poeder zal hebben, merk je niet zo veel. Alleen tijdens het aanbrengen ruik je dat deze poeder een geur heeft, maar wat dat precies is is moeilijk te zeggen omdat de geur zo subtiel is.
Links zie je mijn gezicht met basis, zonder poeder. Rechts met poeder. Misschien zie je dat de poeder een gezonde glans geeft. Erg tof, maar niet zo geschikt voor de vette huidjes denk ik.
Mag ik even zeggen dat ik het ontzettend jammer vind dat je op de blushes de plakresten van het plakband zo goed ziet?! 
De blushes zitten in een wit vierkant doosje, met iets wat rond afgewerkte hoeken. In het midden zit een transparant gedeelte waardoor je de kleur van de blush kunt zien. 
 Op de achterkant zie je de naam van de blush en wat artikel informatie. 
C01 Raspberry Belle is een mooie zachtroze kleur met wat shimmer er door verwerkt. De blushes hebben een mooi geleidelijk ombre effect, waardoor je het kleur verschil niet erg goed ziet en er toch ook makkelijk een kleur van kunt maken.
 C02 Berry bow is duidelijk donkerder van kleur. Een echte paarstint. Erg tof dat de kleur van roze geleidelijk over gaat naar (bijna) paars.
De blush swatches, goed gepigmenteerd zoals je kunt zien en net als de poeder voelen deze super zacht aan. Links zie je de licht roze kleur C01 Raspberry Belle en rechts zie je de donkerroze/berry kleur C02 Berry Bow.
Naast bronzer en contour zie je ook blush C01Raspberry Belle hier op mijn wangen.Ik heb op de foto's wel alles goed geblend met een poederkwast, want ook van het pigment op de wangen zie je veel terug.
Dit is C02 Berry Bow op mijn wangen. Een stukje donkerder dan C01Raspberry Belle maar dat is ook wel te zien aan de swatches en blush kleuren op zichzelf. 
Ook deze blush vraagt het nodige blend werk.
Het oogschaduwdoosje uit deze collectie combineerd de andere verpakkingen. De vorm en vormgeving is hetzelfde als die van de blushes, maar dan in de suede achtig rode kleur van het poederdoosje. Wederom weer een venstertje waardoor je de kleuren kunt zien, love it.
 Ook op deze achterkant vind je productinformatie.
 Dit is het oogschaduw palette. Mooie zachte nude kleuren en een knal kleur die volgens het persbericht een eyeliner is. Zoals ik al vermoedde is dit gewoon een poeder en kun je hem dus ook gewoon als oogschaduwkleur gebruiken.
Het pigment verschilt nog al per oogschaduw kleur.
Vooral de glanzende kleuren vind ik prachtig. 
Dit is de ooglook geworden. De zalm kleur (links onder) heb ik aangebracht over het hele ooglid. In de arcadeboog bracht ik de bruine/taupe kleur aan. De roze kleur bracht ik aan op het bewegend ooglid en als highlighter in de binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbot gebruikte ik de lichtst, witte, kleur. Voor wat extra aanzet bracht ik de donkerste kleur aan in de buitenste ooghoeken.
En dit is de look met ogen open en mascara. Een rustige, neutrale look. Mooi voor iedere dag, maar helaas lijken sommige kleuren wel erg veel op elkaar.  
De prijzen van de producten: 
  • ProvoCATRICE Scented powder €4,99
  • ProvoCATRICE Eye Palette €4,99
  • ProvoCATRICE Gradation Blush €3,99 (per stuk)
Deze collectie ligt momenteel in het schap van Catrice bij Kruidvat en Trekpleister. Het is de limited edition van juni 2017, dus hij is niet heel lang meer te koop.
Zelf vind ik de uitstaling echt top! Ook de kwaliteit is zijde zacht! Dit heb ik tijden niet meer gezien van Catrice, goed bezig! Een groot nadeel vind ik de stickers. Ik snap dat ze producten moeten beschermen, maar plak hem dan niet zodanig dicht dat heel de verpakking smerig word. Er zat ook nog plastic om heen, dus eigenlijk was dit nergens voor nodig. Erg jammer! Ook vind ik het jammer dat de kleuren van het oogschaduwpalette in sommige opzichten te dicht bij elkaar liggen en dus lastig te onderscheiden zijn. 
Verder is deze collectie echt top en zeker het poeder zal ik je aanraden, mits je een vette huid hebt of snel gaat glimmen.

Heb jij de collectie al gespot?
 
Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten