20 juli 2017

Review Essence next stop summer limited edition || Elinnee94

 Het is mogelijk dat, wanneer je dit via bloglovin leest, je niet alle informatie te zien krijgt die in het artikel staat. Ook is het mogelijk dat er gelinkte bestanden in het artikel (in plaats van link) geplaatst worden. Ik raad je daarom altijd aan dit artikel in originele staat te lezen.
 
Toen de Essence next stop summer limited edition in de schappen kwam, wist ik niet waar ik moest beginnen. Ik had hier graag een first impressions over willen schrijven, maar dat was niet helemaal goed gegaan en voor ik het wist lag de collectie al in de winkels. 
Ik besloot twee lipsticks, twee nagellakjes, een nagellakhouder en een topcoat uit deze collectie te kopen. 

Vandaag heb ik dan eindelijk de review voor jullie.
Lees verder...

De reden dat deze review een beetje laat online staat is eigenlijk omdat ik niet goed weet waar ik moet beginnen. 
Ik vind de verpakkingen er echt super vrolijk en Zomers uit zien, maar qua uitstraling had dit ook zomaar een collectie van 5 jaar terug kunnen zijn. Hier zo dadelijk meer over.
De lipsticks, hier was ik denk ik wel het meest benieuwd naar.Lipsticks die van kleur veranderen. De stick zelf heeft een leuke, gekke opvallende kleur en de huls heeft de kleur die de lipstick op je lippen word.
De kleur 01 wish I was a mermaid is groen, maar heeft een perzik kleurige huls. 02 Little miss sunshine is paars en heeft een roze huls.
01 wish i was a mermaid heeft op de dop een leuk vliegtuigje die een hartje nalaat in de lucht. De verpakking is van plastic en oogt erg goedkoop. Iets wat ik misschien 5 jaar geleden nog wel van Essence had verwacht, maar nu niet meer. Ze doen me qua uitstraling ook een beetje denken aan de oude Essence lipsticks, maar dan in een iets vrolijker jasje.
02 little miss sunshine heeft en vliegtuigje met spandoek op de dop, op het spandoek staat 'let's fly away'. Wederom erg leuk, maar de verpakking stoort me enorm. Deze voelt zelfs nog goedkoper en losser aan. Bij deze kleur is het zelfs zo dat de stick behoorlijk los in de huls zit.
Colour changing lipsticks. Tja, de roze zie je wel maar ik zie nergens enige verschijning van de oranje/perzik kleur (mocht je hem ook niet zien, hij zit links van de roze swatch).
De lipsticks ruiken lekker zoet, dus dat is dan wel weer een pluspunt.
Op mijn lippen ziet kleur 02 little miss sunshine er zo uit. Op de eerste foto draag ik hem niet, op de tweede wel. Ook het pigment is niet heel denderend en ik heb het idee dat de paarse gloed nog best zichtbaar is. Niet dat ik dit erg vind, maar echt colour changing....?
Net als bij de vorige foto zie je op de eerste foto geen lipkleur en op de tweede foto draag ik 01 wish i was a mermaid. Net als bij de swatch zie je ook niet veel van de kleur op mijn lippen, zowel van de oranje als de groene kleur niet. 
Erg jammer. 
De lipsticks voelen aan als soort lipbalm, maar het kleurpigment en de stevigheid van de verpakking vallen me enorm tegen. 
Ik vond het leuk om een nagellakje te kopen dat bij de lipstick matchteIk ging voor de kleuren 02 vacation mood on en 03 made for sunny days
Op de dop zit een soort bloem elastiekje/ringetje. Ik heb geen idee wat ik hiermee moet, maar misschien kan ik bij mijn nichtje een leuk staartje maken.
02 vacation mood on is een leuk perzik kleurtje die een matte finish heeft. Het kwastje lijkt ook afkomstig te zijn van een paar jaar geleden, want deze lak dekt erg streperig.Dat ben ik niet gewent van Essence. 
Ook de roze kleur 03 made for sunny days lakt niet geweldig. De kleur is felroze en heeft ook een vrij matte finish. Bij dit soort kleurtjes vind ik het eigenlijk wel leuk als ze wat glans hebben. Ook laat ik hier de nagellak houder zien. Deze houder is van siliconen en heeft een beetje een flexibele opening, waardoor er verschillende vormen en maten potjes in passen. Een leuk idee, maar of het ook echt praktisch is....
Zelf heb ik niet echt het idee dat ik deze tool vaker zal gebruiken. Dit omdat ik dan liever mijn potje op tafel zet. Ook dacht ik "misschien is het wel leuk om dan het potje er in te zetten en zo de nagel-foto's te maken", je ziet dat dit vrij lastig gaat.

Ook kocht ik natuurlijk de Sun glow top coat. Deze geeft net wat meer glans aan de matte lak, wat ik persoonlijk wel erg tof vind. Het was alleen erg lastig dit op foto vast te leggen. 

De prijzen van de producten: 
  • Colour changing lipstick €2,39 per stuk
  • nagellak €2,39 per stuk
  • nagellak houder €1,99
  • top coat €1,99
Over deze limited edition ben ik helaas niet zo enthousiast. Het had zo'n leuke collectie kunnen zijn, maar de verpakkingen en de kwaliteit van de nagellak kwastjes vallen me enorm tegen. De nagellak houder is leuk om eens te proberen en vind ik ook echt zo'n typisch limited edition product. Over de top coat heb ik eigenlijk niets te zeggen, hij geeft gewoon een net wat specialer tintje aan je nagels. Niets mis mee, maar lastig vast te leggen op foto's.

Deze collectie ligt momenteel nog in de Essence schappen bij Kruidvat en Trekpleister.
Heb jij hem al gespot?

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten