3 augustus 2017

Review Weleda lip balm rose || Elinnee94

Ik ben dol op shoppen in Duitsland. De Duitse drogist, daar kan ik een boek over schrijven. Nieuwe dingen proberen is iets wat ik met veel liefde doe en in Duitsland maakt het dat ook stukke leuker, door de zachte prijsjes. 
Weleda kennen we in Nederland vooral van de olie en creme's, maar nog niet zo heel lang geleden kwamen ze met een nieuw product. Lip balm.
Toen ik begin juli vlakbij de Duitse grens was, besloot ik bij DM een van deze lip balm/glosses te kopen. Ik was erg benieuwd naar dit product en wilde hier graag iets over schrijven. 
Ik kocht de kleur rose en vandaag deel ik mijn mening met jullie.

Ben jij benieuwd?
Lees verder...



Dit product zit in een kleine lipgloss tube, deze zit dan weer verpakt in een doosje. In de tube zit 10ml en het product is vegan. De vraag naar natuurlijke producten is echt iets van de laatste jaren. In Nederland zijn deze nog heel moeilijk te verkrijgen, maar in Duitsland vind je ze gewoon in de drogist.
Het doosje ziet er leuk uit, eenvoudig en duidelijk maar toch met wat leuke details. Deze zie je ook terug op de tube. 
Op de zijkant van het doosje vind je een lijstje met ingrediënten, maar op de achterkant van de tube staat niet zo veel.  
Op de achterkant van het doosje staat wat informatie. 
Het is getinte lipverzorging die zorgt voor een natuurlijke bescherming voor zachte en soepele lippen. Zorgt er voor dat de lippen niet uitdrogen.
Het product laat een zachte geur en glans na. 
Ook vermeld de achterkant dat het biologische sheaboter en biologische jojobaolie bevat, dit zien we ook terug in de ingrediënten.
De ingrediënten zien er trouwens erg goed uit. Wel zit er parfum in, maar hierbij staat vermeld dat deze van natuurlijke oliën afkomstig is.
Dit is een swatch van de kleur rose. Weleda is uitgekomen met 3 keuren: Nude, rose en berry red.
Nude zag er op het plaatje vrij licht uit en ben daarom voor rose gegaan.
Normaal ben ik niet zo'n fan van tubes lipgloss/balm, omdat ik het vaak zo'n gedoe vind. Geef mij bij lipbalm maar gewoon een stick en bij lipgloss een normaal glossje met applicator. 
De substantie is niet te dik en niet te vloeibaar, eigenlijk gewoon prima.
De kleur is wat meer oudroze/bruin dan ik had gedacht/gehoopt. 
Des al niet te min ziet de swatch er prima uit. Het is zeker een gepigmenteerd product, niet zomaar een lipbalmpje, nee ik zou het bijna een gloss noemen. 
Het voelt zacht aan en plakt niet, je kunt merken dat er boters in zitten. 
De geur is erg subtiel en moeilijk te plaatsen, het doet me een heel klein beetje denken aan de kinder makeup van vroeger, die oogschaduw in zo'n hartjes pan (hahah, wie kent ze nog?).
Dit is het product op mijn lippen. Links zie je mijn lippen neutraal, ik heb snel last van scheurende lippen en velletjes. Rechts draag ik de lip balm. De kleur rose is best nude voor mij, maar hij heeft een romige oogopslag die mij niet helemaal staat. Het voelt onwijs zacht aan op je lippen. 
Door de kleur zal ik hem niet als gloss dragen, maar als lipbalm voor een lipstick zeker wel. Het product is zoals ik net al zei erg zacht en ik heb ook zeker het idee dat het mijn lippen voed. 
Ik ben erg benieuwd naar berry red, misschien zal ik die wel de gehele dag dragen.
Als ik in september weer naar Duitsland ga, stop ik ook zeker even bij het schap met Weleda producten. 
Voor deze lip balm heb ik €6,95 betaald. Dit is niet goedkoop, maar ook niet duur. In Nederland heb ik dit product nog nooit gezien, dus wat het prijsverschil is weet ik niet.

Ben jij bekend of nieuwschierig naar dit product?

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten