17 april 2015

Film Friday ♥ Unboxing TeaCozy april 2015 ♥

Een tijdje geleden zag ik op de blog, nee op het YouTube-kanaal van Iris de TeaCozy voorbij komen.
Ik ben dol op thee en cadeautjes dus besloot zelf ook de TeaCozy te bestellen. 
Vandaag een unboxing én kleine review. 
Kijk verder...

De TeaCozy is eigenlijk net zoiets als een Beautybox, maar dan met thee. Vorige week lag hij in de brievenbus, want het is gewoon brievenbus-post. 


De smaken van deze maand:


Kruidig; Mocca vanille
In de video rook ik al dat deze thee naar mokka chocolade ruikt. Daar smaakt het ook echt naar, van die Merci mokka chocolade. Ik denk dat mama, die echt dol is op mokka, deze thee erg lekker vind. Zelf ben ik niet zo weg van deze thee, hij is niet vies maar gewoon niet zo Eline. Ik drink deze thee nu uit een heel toepasselijke beker, een beker met aan de binnenkant een koffieboon.

Ingrediënten:
Venkel, anijs, cacaobonen, koffiebonen, maretak & vanille.
Helaas proef ik geen venkel en/of anijs, in de nasmaak een beetje. De vanille maakt het geheel subtiel, dat is wel vaker bij dit soort smaken. Deze thee bevat cafeïne.

Achtergrond informatie:
Hernán Cortés heeft na zijn verovering van Mexico de cacaoboon in Europa geïntroduceerd. Deze Spanjaard heeft als eerste een drank op basis van cacao gemaakt, dit recept bleef ruim 100 jaar geheim. Het bleek om gemalen cacaobonen met water te gaan.
Volledig geïnspireerd op Cortés is deze drank dus ontstaan. 


Groene thee menthol
Ja, deze thee smaakt en ruikt echt naar munt kauwgom. Zelf moet ik echt zin hebben in zo’n sterke munt smaak.

Ingrediënten:
Groene thee & munt.
Deze thee bevat weinig cafeïne.

Achtergrond informatie:
Munt was in de Middeleeuwen een must voor iedere kruidentuin. De plant werd gezien als geneeskruid voor jeukende huidziekte. We weten nu dat de kruid inderdaad geneeskrachtig is. De geur helpt tegen hoofdpijn en misselijkheid.

In combinatie met biologische groene thee is deze frisse muntthee ontstaan. 

Groene Rooibos Magic Green:
Deze smaak is moeilijk te omschrijven. Je proeft een tropische smaak die ik niet helemaal thuis kan brengen, ik denk dat het mango is. Ik ben er dol op.

Ingrediënten
Groene rooibos, mango, wortel & rozenblaadjes.
Deze thee bevat geen cafeïne.

Achtergrond informatie:
De naaldjes van de rooibosplant blijven tijdens het fermentatieproces groen van kleur. De smaak is dan zachter vergeleken met de bekende rooibosthee. De thee zit vol met antioxidanten en zorgt voor gezonde haar en nagels.
Door de toegevoegde ingrediënten ontstaat er een zacht zoete mix. 

Fruitig TeaCozy 
Of je deze thee nu warm of als ijsthee drinkt, ik proef de vlierbessen echt heel goed. Het is een bijzondere smaak.

Ingrediënten:
Appel, vlierbessen, rode biet, hibiscusbloesems, braambessen, zwarte aalbessen, frambozen, braambesblaadjes, rode aalbessen.
Deze thee is cafeïnevrij.

Achtergrond informatie:

Deze thee bevat geen thee extract, het is het pure gedroogde fruit en bloemen die in deze thee verwerkt zitten. Heerlijk om te drinken als thee, maar ook lekker als ijsthee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten