25 mei 2014

Lekker lees weer ♥ 1#

Vandaag een ander soort artikel, niet gericht op beauty/fashion. Helemaal lifestyle is het ook niet...
Ook is het niet echt persoonlijk, maar wel weer een combinatie daarvan.

Oké dit klinkt als een vaag raadsel, laat ik maar meteen voor duidelijkheid zorgen.
Als het zo'n heerlijk lente/zomer weer is dan hou ik enorm van lezen, dit is sowieso al een van de dingen die ik graag doe, maar van ongeveer april tot aan ongeveer oktober is dit echt iets wat me helemaal tot rust brengt.

Op vakantie vind ik het ook heerlijk om even een boek te pakken en lekker te lezen.

Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar detectives en thrillers dus in dit soort boeken reviews ( dat is wat 'lekker lees weer' voor artikelen gaan worden) zul je deze vooral tegen komen.




Om te beginnen is het schema, voor dit artikel geheel geïnspireerd op mijn werk.

(Bekijk hier de video over mijn werk....)

Link naar de shop : http://www.stichtingboekenwerk.nl/shop

Het eerste boek dat ik ga reviewen, is al een wat ouder boek. 'Op klaarlichte dag' van Simone van der Vlucht. Op 30 maart ben ik begonnen met dit boek en 22 april was het uit. Ik lees niet iedere dag, maar wel zoveel mogelijk. Zeker het laatste stuk ging in rap tempo en de 'flow' zit er weer helemaal in.
In 'op klaarlichte dag' wordt het verhaal verteld van Nathalie, die op de vlucht is voor haar (ex-)vriend Vincent. Ze denkt dat ze hem heeft doodgeslagen na een ruzie, al snel komt ze erachter dat hij nog leeft en dat ze geen kant uit kan. Samen met hun zoontje Robbie slaat ze op de vlucht. 
Tot alles eigenlijk heel anders in elkaar zit.... 

In dit verhaal lees je niet alleen de verhaallijn hoe Nathalie het beleefd maar ook dat van Julia, een jonge vrouwelijke rechercheur. 

ISBN
978 90 414 1532 5
Titel & Schrijver
Op klaarlichte dag – Simone van der Vlucht
Paperback/Hardcover
Paperback
Aantal pagina’s
279
Uitgever, drukversie
En drukjaar
Anthos , 2010
Taal & genre
Nederlands, Thriller
Beschrijving
Een jonge vrouw, Nathalie, is op de vlucht voor haar gewelddadige ex-vriend. Het kost al haar vindingrijkheid om uit zijn handen te blijven. Maar Nathalie is niet alleen op de vlucht voor hem. Ook de politie wil haar spreken, in verband met de moord op haar beste vriendin.

Een toevallige ontmoeting tussen Nathalie en rechercheur Julia Vriens brengt de zaak in een stroomversnelling. Nathalie heeft een nieuwe identiteit aangenomen en Julia heeft geen idee met wie zij te maken heeft. Maar als Nathalies ex op het toneel verschijnt, verandert dat. Dan blijkt dat niets is wat het lijkt…

(bron van de foto : http://www.stichtingboekenwerk.nl/shop/storefront/op-klaarlichte-dag/ )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten