29 november 2016

Review Balea oogmake-up remover || Elinnee94

Toen ik in september een weekje naar Duitsland was, ben ik ook even een DM ingegaan. Ik kocht daar een oogmake-up remover van Balea. 
Ik heb hem uitgebreid getest en vandaag geef ik mijn mening over deze oogmake-up remover. 

Ben jij benieuwd?
Lees dan verder...


De oogmake-up remover van Balea zit in een blauw plastic flesje met draaidop. Het flesje is vrij plat en gemaakt van zacht plastic. Het formaat van het flesje is iets kleiner dan mijn hand. Hierdoor vind ik hem ideaal is om mee te nemen.
Op de achterkant van het flesjes staan netjes alle ingrediënten en informatie op een etiket. 

"Balea oogmake-up remover is speciaal ontwikkeld om wateroplosbare oogmake-up voorzichtig te verwijderen. De milde formule met Aloë Vera kalmeert de huid en verzorgd de gevoelige gebieden rondom je ogen. Geschikt voor contactlenzendragers. Niet vet. Zonder alcohol. Zonder ethanol."

Ook op de verpakking staat vermeld dat deze oogmake-up remover dermatologisch en oogheelkundig is getest. In het flesje zit 100ml, wat opzich prima is.

De ingrediënten: water, methyl gluceth-20, polysorbaat 20, Aloë Vera, kokosolie, parfum, melkzuur, natriumchloride, natriumbenzoaat, alpha-isomethyl ionone, limoneen, linalool.
Het rijtje ingrediënten bevat parfum, waar ik opzich nog best van schrik zo halverwege de ingrediëntenlijst. 
Wanneer je de dop er af draait zie je een kleine opening in een wit plastic stukje. Deze opening zorgt er voor dat je maar een klein beetje van het product op je watje neemt. Ik vind het erg prettig werken. 
Het flesje is stevig gemaakt, door het wat breder aan de onderkant te maken. Zo kun je hem prima neerzetten. 
Het product ruikt fris en is makkelijk over een watje te verdelen.

Zelf draag ik lenzen en ik doe ze altijd eerst uit voordat ik mijn ogen reinig. Speciaal voor deze review heb ik ze eens ingehouden, om te kijken wat er met mijn ogen gebeurde. 
Met of zonder lenzen, de oogmake-up remover doet goed zijn werk. Hij verzacht mijn ogen, prikt niet, laat geen vettig laagje achter en droogt niet uit. 

Voor deze oogmake-up remover heb ik €1,45 betaald. Dit is natuurlijk een lekker prijsje voor zo'n product. 

Plus en min punten. 
+ De prijs. Voor nog geen €1,50  een oogmake-up remover. Dat is natuurlijk wel een pluspunt waard.
+  Geen vettig of uitdrogend gevoel.
+ Doet wat hij moet doen. Je oogmake-up verwijderen.
+ Is zacht voor de ogen en bevat geen agressieve bestandsdelen.
+ Zuinig in gebruik.
+ prikt niet
+ handig formaat, past in je hand.
- Verkrijgbaarheid, voor dit product moet je helaas de grens over. Hij is namelijk alleen te koop bij DM, want Balea is het huismerk van DM.
- Parfum, in deze reiniger zit parfum. Mocht je daar gevoelig voor zijn dan moet je hem skippen, maar ik heb hier zelf niet zo'n problemen mee.

Ben jij benieud naar deze oogmake-up remover of heb jij er ervaring mee?
Laat het me dan zeker even weten door een reactie achter te laten.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten