16 mei 2017

Lancaster Sol da Bahia review || Elinnee94

Ik ben dol op geurtjes, laten we het even voor het gemak 'parfum' noemen. Altijd als ik denk "wat mis ik?", of "wat klopt er niet aan mij?" heb ik het die ochtend te druk gehad en geen tijd gehad om een geurtje op te doen.
Ook op dagen dat het heerlijk weer is, maar een regulier geurtje dragen in de zon is niet echt aan te raden.
Misschien weet je wel dat er in de meeste parfums stoffen zitten die in combinatie met de zon gele vlekken op je huid achter laten. Gelukkig heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt, maar de waarschuwing kan niet al te vaak gezegd worden. 
Vorig jaar schreef ik over het geurtje Sun Shake, wat ik (nogsteeds) een fantastisch Zomers/voorjaars parfum vind. 
Vandaag schrijf ik over een ander geurtje wat 'Summer-proof is', namelijk "Lancaster - Sol da Bahia".

Lees verder..


Ik vind het hoe dan ook belangrijk om aangenaam te ruiken. De mensen die mij wat langer volgen weten misschien ook dat ik mijn geurtje vaak op dag en moment uitkies. 
Ik heb zo mijn vaste geurtjes voor officiele gelegenheden en voor werk, maar ook voor op dagen dat het wat lekkerder weer is. (Misschien moet ik hier eens een artikel over schrijven.)
De geurtjes voor de dagen dat het zonnetje schijnt, zijn best beperkt (lees: ik heb er 2, maar gebruik er maar 1) en zijn dus altijd welkom. 
Toen ik vorige week dit geurtje van Lancaster bij Etos spotte, besefte ik me dat ik deze al lange tijd op mijn lijstje had staan. Hij was nu in de aanbieding voor €14,-. Koopje dus. Ik kon hem echt niet meer laten staan en besloot er deze week nog een review over te schrijven.
Deze eau de toilette kan gedragen worden in de zon, wat ook duidelijk op de verpakking vermeld staat. !let op dit kan echt niet bij ieder parfum! dus kijk altijd erg goed naar wat op de verpakking staat.
Verder is zowel het doosje, als de flacon lekker Zomers versierd.
Er zit 100ml in deze flacon, wat een behoorlijke hoeveelheid is. 
Dit 'parfum' is in samenwerking met het Britse desginer merk Clements Ribeiro, wat een samenvoeging is van namen. Ribeiro is van de Braziliaan Inacio Ribeiro en Clements van de Britse Suzanne Clements.
De achtergrond van dit designermerk, geeft mij nog net wat meer Zomer gevoel bij dit parfum.




Het parfum ruikt fris, zoet, bloemig, maar vooral heel Zomers. Het voelt iets anders aan op de huid, wat meer zoals ingetrokken olie. Dit omdat het zo is aangepast dat je het in de zon kunt dragen.

Geurnoten:
Top: citroen
Hart: Tiaré Tahiti, kokosnectar
Basis: Musk, vanille

Vanzelfsprekend, maar toch wil ik het er even bij vermelden, zit hier geen SPF in. Het ruikt misschien dan wel een beetje naar zonnebrand, maar deze moet je er toch echt nog bijsmeren.

Ik vind het een heerlijk geurtje, wat ik deze zonnige tijden zeker ga afwisselen met SUN Shake.
Het parfum kost normaal gesproken ergens tussen de €30,- en €40,-, maar dit geurtje is er al een tijdje en volgens mij beginnen sommige verkooppunten hem nu toch in de aanbieding te gooien. 
Zodra ik het parfum nu Google kom ik het voor €25,- tegen, maar ook voor €17,-. Een behoorlijk verschil, maar de prijs van €14,- die ik er voor betaald heb is wel echt een koopje geweest. 
Mocht je toevallig bij Etos zijn en dit parfum in het uitverkoop meubel zien, dan zou ik zeker zeggen "Sla je slag". Ook als je het ergens anders voor een schappelijk prijsje tegen komt raad ik het je aan, maar het zou zonde zijn als je er nu nog €25,- voor neer legt. 

Liefs, 
Eline ♥ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten